توسعه آسانسور

تاریخچه آسانسورهای هیدرولیکی


تاریخچه آسانسور هیدرولیک


شاید تصورش دشوار باشد اما قبل از اختراع آسانسورهای کششی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، آسانسورهای هیدرولیکی آبی در آمریکا رواج داشت. بدین شکل که یک جک که با نیروی آب حرکت می کرد از طریق تعداد قابل توجهی فلکه به همراه سیم بکسل باعث حرکت کابین می شد. این سیستم اشکالات بسیاری از جمله تکان زیاد به هنگام حرکت و توقف و عدم تراز در طبقه را دارا بود.

هنگامی که در سال 1954 نخستین تولید کننده آلمانی، با به کارگیری روغن در جک، یک آسانسور هیدرولیکی را تولید کرد، بهره گیری از آسانسور هیدرولیکی روغنی سال ها در آمریکا متداول بود.

موفقیت روز افزون این نوع آسانسورها سبب گردید که تولیدکنندگان دیگر اروپایی به تولید آن بپردازند و در هر کشور برای ایمنی آن ها کدهای استانداردی تدوین نمایند.

بالاخره با توافق اعضای جامعه اروپا نخستین نسخه رسمی استاندارد EN81-2 در سال 1987 برای کشورهای عضو منتشر شد. در تمام کشورهای جهان و نیز اروپا به خصوص در کشور آلمان انواع سیستم های آسانسور هیدرولیکی طراحی و تولید شده است.

درحال حاضر طراحی و تولید آسانسور های هیدرولیک در کلیه کشور های دنیا رایج می باشد و مشخصا در اروپا و بخصوص در کشور آلمان بهینه سازی تکنولوژی آسانسور های هیدرولیک جریان دارد


آسانسور هیدرولیک خودروبر



مزایای آسانسور هیدرولیک :


1- نیاز به اتاق موتورخانه در بالای چاهک آسانسور های هيدروليکی نبوده و موتورخانه را با حداقل اشغال فضای موجود در اطراف چاه می توان در نظر گرفت .


آسانسور هیدرولیک لیفتراک بر



2- نیازی به آهنکشی چندانی جهت آسانسور های هيدروليکی غیر مستقیم ( INDIRECT) نبوده و در حالی که در سیستم آسانسورهای کششی احتیاج به چهارچوب فلزی برای نصب ریل می باشد. از این جهت هم هزینه مواد مصرفی (ناودانی و نبشی و ...) و هم اجرت نصب کاهش می یابد .


آسانسور هیدرولیک تخت بر بیمارستانی



3- ايمنی آسانسورهای هيدروليکی غیر مستقیم به دليل استفاده از پاراشوت و شير ترکيدگی و شير ايمنی دو برابر آسانسورهای کششی است.


4- هزينه تعمير و نگهداري آسانسورهای هيدروليک به مراتب کمتر از آسانسورهای کششی است.


آسانسور هیدرولیکی نفربر



5- بهره برداري موثرتر از فضاي ساختمان :

الف - سطح چاه مورد استفاده آسانسورهاي هيدروليكي نسبت به آسانسورهاي كششي ، در حدود 12% كمتر مي باشد و قسمت بالاي چاه (بخش زير سقف) آسانسورهای هيدروليکی بمراتب تميز تر باقی مي ماند . آسانسورهاي هيدروليكي نياز به اتاق ماشين در بالا نداشته ولي به يك مقدار فضا OVER HEAD در بالاي پشت بام نياز دارد كه آن هم به علت رعايت مقررات ايمنی مربوطه مي باشد .

ب _ از آنجائيكه آسانسورهاي هيدروليكي از نوع مستقيم نيرو و بار عمودي به ساختمان تحميل نمي كند ابعاد ستون هاي ساخته شده در اطراف چاه به طرز چشمگيري كاهش مي يابد .

پ _ از آنجائيكه اتصالات مكانيكي بين پاور يونيت و جک آسانسورهاي هيدروليكي را لوله ها و لوله هاي محافظ ( داكت ها ) تشكيل مي دهند ، ميتوان از اين خصوصيت قابليت انعطاف استفاده نموده و بخش پاور يونيت را در محل مناسبی در شعاع حداکثر 12 متری سيلندر هيدروليک نصب نمود .


آسانسور هیدرولیک باربر



6 - به منظور بالا بردن بار هاي سنگين ، موثر ترين وسيله مي باشد.

هنگامي كه مايل به استفاده از آسانسوری با تراول هاي كوتاه و ظرفيتی بيش از چهار تن هستيم اهميت آسانسورهاي هيدروليكي آشكار تر مي گردد زيرا كه بطور اصولی سيستم های هيدروليكی ، دارای توان و نيروي بالا برنده قوي و راندمان مكانيكي خوب ، همراه با هزينه كمتر مي باشند .

هنگامي كه نيازي به سرعت هاي بالاتري نمي باشد ، آسانسورهاي هيدروليكي مي توانند با ظرفيت هاي 57000 کيلوگرم و يا بيشتر عمل كنند كه اين وزن ها مربوط به واگن هاي پر بار و سنگين و يا كاميون هاي بزرگ بوده و يا نياز عملياتي و كاربردي خاص صنعتي و يا جابجائي اجسام ثقيل را ممكن مي سازد.

7- پائين آمدن سريع همراه با هزينه كمتر

از آنجائي كه نيروي پائين آمدن آسانسورهاي هيدروليكي توسط نيروی جاذبه زمين تامين مي گردد لذا كاربردهاي فراواني براي سريع پائين آمدن آسانسور وجود داشته كه بدون استفاده از نيروی برق انجام مي گيرد . (خروج اضطراری)


آسانسور خانگی هیدرولیک



انواع آسانسور هیدرولیک :


انواع آسانسور هیدرولیک را میتوان بر اساس شاخص های گوناگونی دسته بندی کرد . انواع آسانسور هیدرولیک بر اساس نوع و روش کارگذاری جک هیدرولیک مورد بحث قرار می گیرد . آسانسورهای هیدرولیکی با استفاده از جک هیدرولیک و پاوریونیت و بواسطه جریان روغن حرکت می کنند . بنابراین همانطور که عنوان شد ، انواع آسانسور هیدرولیک بر اساس تفاوت هایی که میان انواع جک و پاوریونیت وجود دارد دسته بندی می شوند. در این دسته بندی که بیشتر جنبه کاربردی دارد ، انواع آسانسور هیدرولیک بر اساس تعداد ، نوع ، موقعیت و روش نصب جک تعریف می شوند . بر این اساس انواع آسانسورهای هیدرولیک در زیر فهرست شده اند:

• آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم

• آسانسور هیدرولیک یک جک در کنار مستقیم

• آسانسور هیدرولیک دو جک در کنار مستقیم


آسانسور ضد انفجار



• آسانسور هیدورلک یک جک در کنار غیرمستقیم

• آسانسور هیدرولیک دو جک در کنار غیرمستقیم

• آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم تلسکوپی

• آسانسور هیدرولیک یک جک در کنار مستقیم تلسکوپی

• آسانسور هیدرولیک دو جک در کنار مستقیم تلسکوپی

• آسانسور هیدرولیک کششی

---------------------------------------------------------


اسامی برخی سازمان ها که به ما اعتماد نمودند و پروژه اجرای آسانسور خود را به ما واگذار نمودند:

  • نیروگاه اتمی بوشهر


  • گروه مپنا پروژه آسانسور بار و مسافر توگا کرج

  • شرکت ایران خودرو پروژه آسانسور لیفتراک بر انبار

  • سازمان انرژی اتمی تهران آسانسور خدماتی تالار

  • شرکت توانیر پروژه دیسپاچینگ تهران


  • گروه مپنا آسانسور باربر سنگین دیسپاچینگ زنجان
  • گروه مپنا پروژه باربر جزیره قشم
  • کارخانه سایپا پروژه آسانسور خط تولید




طراحی ، فروش ، نصب و راه اندازی ، تعمیر و بازسازی انواع آسانسور و بالابر

(جهت دریافت مشاوره فنی و اطلاع از قیمت دستگاه ها با شماره 02188874850 یا 02188874841 واحد فروش تماس حاصل فرمایید.)