توسعه آسانسور

آسانسورهای ضد گرد و غبار

آسانسور ضد گرد و غبار و آسانسور ضد انفجار

با درجه حفاظتی بالا (IP)
آسانسور ضد گرد و غبار مناسب برای محیط های آلوده به غبارهای آتشگیر ، غبار فیبر آتشگیر ، غبار پشم شیشه ، غبار ذغال سنگ و غبار انبار غلات
- قابل استفاده برای معادن ، انبارهای نگهداری مواد غبارآلود ، سیلوهای نگهداری غلات و...
- مطابق با مقررات جهانی ATEX و استاندارد ملی آسانسور
- تأمین کلیه تجهیزات و قطعات الکتریکی ضد انفجار.
- آسانسورهای ضد انفجار و ضد جرقه با درجه حفاظتی بالا
برای محیط های مستعد خطر گازی ، صنایع نفت گاز و پتروشیمی و صنایع شیمیایی و دارویی
طراحی ، مشاوره ، فروش ، نصب و راه اندازی ، تعمیر و نگهداری آسانسور ضد انفجار ، ضد جرقه ، ضد گرد و غبار ، آسانسور صنعتی ، آسانسور خاص ، آسانسور پالایشگاه ، پتروشیمی ، معادن ، آسانسور نیروگاه
- خدمات بعد از فروش و پشتیبانی.
- تأمین و فروش کلیه قطعات آسانسور

----------------
در تقسیم بندی بین المللی گازها، دستگاه هایی که در معادن مورد استفاده قرار می گیرند در گروه I و دستگاه هایی که در معرض گازها و بخارهای قابل اشتعال در بالای سطح زمین واقع گردیده اند در گروه II جای داده شده اند. بر طبق استانداردهای IEC 60079-12 و EN 50014 گازها عموماً برحسب ماکزیمم شکاف ایمنی تجربی دستگاه های ضد انفجار و مینیمم جریان مورد نیاز برای اشتعال آن ها به سه زیر گروه A و B و C تقسیم بندی شده اند . این گازها بر طبق استاندارد آمریکایی NEC 500 نیز به چهار زیر گروه A و B و C و D رده بندی گردیده اند. 
در طبقه بندی IEC گروه گازی C خطرناکتر از همه است و اگر دستگاهی در این طبقه بندی برای گروه گازی C طراحی شود می تواند در مناطق A و B نیز کارایی داشته باشد. 
 گاز متان در زیر زمین و معادن در گروه I جای دارد و بالای سطح زمین در گروه IIA قرار می گیرد . تأمین کلیه وسایل برقی ضد انفجار ، ضد جرقه و ضد گرد و غبار معادن مورد استفاده در پالایشگاه ، پتروشیمی ، معادن و انبار غلات .


------------------

آسانسورهای ضد انفجار ، ضد جرقه ، ضد گرد و غبار مناسب برای محیط های مستعد خطر گازی نظیر پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و آسانسورهای ضد غبار آتشگیر ، غبارهای ناشی از پشم شیشه ، فیبر ، غبار زغال سنگ و غیره مناسب برای معادن ، سیلوها و انبار غلات.


طبقه بندی غبارها بر طبق استانداردهای NEC و CEC به صورت زیر می باشد:

* گروه E: برای غبار فلزات شامل آلومینیوم، منیزیم و تیتانیوم، روی، برنز، کرم، قلع، کادمیوم و آلیاژهای تجاری آن ها و فلزاتی با مشخصات مشابه به کار می رود.
* گروه F: برای کربن سیاه ، زغال و یا غبار زغال سنگ استفاده می گردد.
* گروه G: برای غبار آرد، نشاسته، حبوبات، غبارهای پلاستیک، صنایع شیمیایی و غبارهای چوب در نظر گرفته شده است.
تأمین تجهیزات ضد انفجار ، ضد جرقه و ضد گرد و غبار آتشگیر برای محیط های آلوده گازی مانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و محیط های آلوده گرد و غبار پشم شیشه و آتشگیر معادن و انبار غلات.


جعبه رویزیون ضد انفجار





چراغ ضد انفجار



----------------
براي هر آسانسور به ازاي هر طبقه بايد يك شاسي وجود داشته باشد (به جز آسانسورهاي خاص) شاسي طبقه داراي يك شستي فشاري جهت اخطار، نمراتور و دو فِلِش جهت نما تشخيص حركت كابين به سمت بالا و پايين است.به مجموعه كليدهايي كه جهت كنترل حركت كابين، بررسي وضعيت كلي آسانسور (نشان دهنده هاي جهت و نمراتور)، زنگ و استُپ اضطراري و … بر روي پنل خاص درون كابين آسانسور قرار دارد، شاسي درون كابين مي گويند.
شاسي هاي داخل کابین معمولا داراي دکمه به تعداد طبقات، نمراتور يا LCD، كليد تهويه كابين، شستي Door close، شستي Door open، لامپ روشنايي اضطراري كه هنگام قطع برق روشن مي شود تا شخص درون كابين دچار استرس نگردد،دکمه آژير يا زنگ خطر….شاسي هاي داخل به صورت تمام قد و نيم قد توليد مي شوند.
تأمین کلیه وسایل و تجهیزات برقی ضد انفجار و ضد جرقه و ضد گرد و غبار آتشگیر مناسب برای پالایشگاه ، پتروشیمی ، معادن و انبار غلات


-------------------

1- کلیه موارد مربوط به استاندارد ملی آسانسورهای معمولی رعایت شود .
2- مقررات ATEX مراعات شود.
- رعایت اصول اساسی ایمنی، برای جلوگیری از بروز انفجار
- توجه به شرایط عملیاتی محیط مورد استفاده
- جلوگیری از حمل بار اضافی از دستگاه با استفاده از تجهیزات کنترل کننده اضافه وزن
- توجه به خطای عملیاتی منابع تغذیه برق سیستم تابلوهای تغذیه و تابلوی فرمان
3- تهیه دستورالعمل های راهبری مناسب
4- تهیه دستورالعمل های تعمیراتی و بازرسی های دوره ای
5- تهیه دستورالعمل های ایمنی استفاده از دستگاه
6- نصب برچسب که به وضوح دیده شود روی دیوار کابین یا جلو درب آسانسور که رنگ حروف آن مشکی و رنگ زمینه زرد باشد و حداقل موارد زیر در آن قید شده باشد:
     1- نام سازنده
     2- تعیین نوع آن مثلاً ذکر اینکه EX است.
     3- کلاس و گروه گازی و یا گروه غبارهایی که دستگاه برای استفاده در آن محیط آزمایش شده است . استفاده از حرف G برای گازها و D برای محیط های حاوی غبارهای آتشگیر و نیز مشخصات بر روی برچسب درج شود.
7- استفاده از آلومینیوم در محل هایی که احتمال وجود فشردگی بر اثر ضربه وجود دارد کاملاً ممنوع است زیرا در این حالت عکس العمل حرارتی به وجود می آید که می تواند باعث تولید جرقه شود.
8- تسمه های V شکل و پروانه های پلاستیکی باید از مواد ضد الکتریسیته ساکن ساخته شوند که از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری شود.
9- کلیه محفظه هایی که در آن ها سیم کشی الکتریکی و یا قطعات الکتریکی وجود دارد کاملاً بسته و آب بندی باشند.
10- تابلوهای کنترل و تغذیه باید در محفظه های کاملاً آب بندی شده ( با گسکت و یا حداقل 12.5 میلیمتر overlap بین درپوش و محفظه) قرار گیرند.
تامین کلیه قطعات و وسایل ضد جرقه برای صنایع نفت گاز و پتروشیمی و معادن 

----------------

عمده عوامل تولید جرقه در آسانسور های ضد انفجار ( Explosion) : 

1. جرقه
2. تخلیه بارهای الکترواستاتیک
3. اصطکاک و ضربه

------------------

طبقه بندی غبارها بر طبق استانداردهای NEC و CEC به صورت زیر می باشد :

1. گروه E : برای غبار فلزات شامل آلومینیوم، منیزیم و تیتانیوم ، روی ، برنز ، کرم ، قلع ، کادمیوم و آلیاژهای تجاری آنها و فلزاتی با مشخصات مشابه به کار می رود .
2. گروه G : برای غبار آرد ، نشاسته ، حبوبات ، غبارهای پلاستیک ، صنایع شیمیایی و غبارهای چوب در نظر گرفته شده است .
3. گروه F : برای کربن سیاه ، زغال و یا غبار زغال سنگ استفاده می گردد .
تأمین تجهیزات ضد انفجار ، ضد جرقه و ضد گرد و غبار آتش گیر برای محیط های آلوده گازی مانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و محیط های آلوده گرد و غبار پشم شیشه و آتش گیر معادن و انبار غلات .

--------------------

منابع ایجاد جرقه در محیط های مستعد خطر عبارتند از:

1- قوس های الکتریکی
2- جرقه های الکتریکی
3- سطوح داغ
4- الکتریسیته ساکن
5- شعله ها
6- اصطکاک مکانیکی
7- ضربات مکانیکی
8- جرقه در اثر تراکم
9- تشعشعات الکترومغناطیسی
10- انرژی اکوستیک
11- تشعشعات یونیزاسیون 

-----------------
آسانسورهای ضد انفجار ، ضد جرقه ، ضد گرد و غبار مناسب برای محیط های مستعد خطر گازی نظیر پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و آسانسورهای ضد غبار آتشگیر ، غبارهای ناشی از پشم شیشه ، فیبر ، غبار زغال سنگ و غیره مناسب برای معادن ، سیلوها و انبار غلات . وسایل الکتریکی ضد گرد و غبار نظیر غبار آتشگیر ذغال سنگ ، غبار پشم شیشه ، غبار سیلوی غلات و قطعات ضد انفجار و ضد جرقه  مناسب محیطهای مستعد خطر و آلوده گازی نظیر پالایشگاهها ، صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی و صنایع شیمیائی ،رنگسازی ، دارویی ، صنایع نظامی و دفاعی . تلفن ضد انفجار ، چراغ تونلی ، چراغ روشنائی ، پوش باتن ، استوپ قارچی ، کلید پریز برقی ، میکروسوئیچ ، لیمیت سويیچ ، سنسور ، آلارم ، آژیر ، جعبه تقسیم ، باکس ، تابلو برق ، گلند ، مهره ماسوره ، اتصالات ، فن ، هواکش ، کفپوش آنتی استاتیک ، الکتروموتور . 

---------------

جهت اطلاعات بیشتر و انتخاب نوع دستگاه با واحد فروش شرکت به شماره 02188874850 یا 02186087162 تماس حاصل فرمائید.


مطالعه بیشتر:

     درجه حفاظت دستگاه (IP)

بستن


جنس درب طبقات
آهن
جنس بدنه کابین
آهن
جنس کفی
آهن
پرداخت دیواره ها
گواش
محل قرارگیری موتورخانه
پایین
فرکانس (Hz)
50
نوع ضربه گیر
هیدرولیکی
نوع شیلنگ
فشار قوی(در تجهیزات ساختمانی )
نوع الکتروموتور
غوطه ور در روغن
نوع پمپ
اسکرو (پیچی)
میزان صدای پمپ
صامت
نوع سیستم احضار
اتوماتیک
کاربرد
باربر(آسانسور)
رنگ
کوره ای
ویژگی
دارای گرمکن روغن دارای شیر پارگی دارای شیر فشار دارای سیستم نجات اضطراری (قطع برق) دارای کلید حد دارای دکمه هشدار اضطراری در داخل کابین دارای شیر پایین آورنده اضطراری دستی